Téléchargement | - Voir la version finale : Identifying and interpreting railway wheel defects (PDF, 1.6 Mio)
|
---|
Auteur | Rechercher : Magel, Eric1; Rechercher : Kalousek, Joe1 |
---|
Affiliation | - Conseil national de recherches du Canada. Centre de technologie des transports de surface du CNRC
|
---|
Format | Texte, Article |
---|
Conférence | International Heavy Haul Association Conference on Freight Car Trucks/Bogies, June 9-12 1996, Montreal |
---|
Résumé | Wheel and rail inspections are carried out as part of the regular maintenance procedure
on North American railways. Visible defects which meet the Association of American
Railroads (AAR) criteria are grounds for removal of the wheel set for safety and
operational considerations. This report discusses phenomena relevant to the formation
of wheel defects, explaining the contributing influences of load, wheel and rail profiles,
pummeling, lubrication and material properties on defect formation. The procedures and
definitions used for railway wheel inspections are outlined and illustrated. |
---|
Date de publication | 1996 |
---|
Dans | |
---|
Langue | anglais |
---|
Publications évaluées par des pairs | Oui |
---|
Numéro NPARC | 23000278 |
---|
Exporter la notice | Exporter en format RIS |
---|
Signaler une correction | Signaler une correction (s'ouvre dans un nouvel onglet) |
---|
Identificateur de l’enregistrement | 99071dbf-48a1-4b41-bd27-14c0730bdc0e |
---|
Enregistrement créé | 2016-07-04 |
---|
Enregistrement modifié | 2020-06-02 |
---|