Télécharger | - Voir la version finale : Performance based track geometry and the track geometry interaction map (PDF, 830 Ko)
|
---|
Auteur | Rechercher : Liu, Yan1; Rechercher : Magel, Eric1 |
---|
Affiliation du nom | - Conseil national de recherches du Canada. Centre de technologie des transports de surface du CNRC
|
---|
Format | Texte, Article |
---|
Conférence | International Heavy Haul Conference, Specialist Technical Session, June 11 - 13, 2007, Kiruna, Sweden |
---|
Sujet | Track safety rule; Vehicle performance; dynamic simulation |
---|
Résumé | The Track Geometry Interaction Map (TGIM) is proposed as an effective way to evaluate the
impact of multiple track geometry parameters on rail safety. Multi-body dynamics software has been
used to simulate vehicle performance over track containing a large number of randomly generated lateral
and vertical track geometry combinations. A TGIM based safety threshold is generated that appears to
offer both economic and safety advantages over the current FRA track safety standards. |
---|
Date de publication | 2007 |
---|
Dans | |
---|
Autre format | |
---|
Langue | anglais |
---|
Publications évaluées par des pairs | Oui |
---|
Numéro NPARC | 23000293 |
---|
Exporter la notice | Exporter en format RIS |
---|
Signaler une correction | Signaler une correction (s'ouvre dans un nouvel onglet) |
---|
Identificateur de l’enregistrement | 5fed961b-c65b-496f-b049-b967884f9a74 |
---|
Enregistrement créé | 2016-07-05 |
---|
Enregistrement modifié | 2020-06-02 |
---|